Servicedesk

Waar kunnen we je mee helpen?

Of je nu meer wilt weten over onze producten, installatieprocessen of technische ondersteuning, je vindt hier de informatie die je nodig hebt. Staat je vraag er niet bij? Kijk dan op onze veel gestelde vragen pagina of neem contact met ons op. Ons team staat klaar om je te helpen!

Algemeen

  • Ik heb een storing buiten de kantoortijden.

    Dat is erg vervelend, voor klanten met een onderhoudscontract heeft Wardenburg een 24 uur servicedienst die u graag helpen de storing op te lossen.

    Meld een storing altijd eerst bij uw beheerder, die kan als het nodig is contact met onze serviceafdeling opnemen om de opties door te nemen.

Inbraakbeveiliging

  • Help, het lukt niet om het alarm in te schakelen!

    Voor je het alarm kan inschakelen moet je zeker weten dat het pand leeg is en alle ramen en deuren gesloten zijn, denk met name ook aan de meterkastdeur. Pas als alle melders in rust zijn kan het systeem worden ingeschakeld.  Als het systeem toch een open zone blijft aangeven dan kan dit een bewegingsmelder met anti-maskering zijn. Zorg ervoor dat de melder vrij zicht heeft. Als er een geel ledje op de bewegingsmelder brand dan moet je voor de melder heen een weer lopen tot het ledje uit gaat. Hierna kan je weer proberen om in te schakelen.  Blijft het probleem zicht voordoen dan kunt u contact met onze serviceafdeling opnemen.

  • Wat als ik per ongeluk het inbraakalarm heb geactiveerd?

    Schakel het alarm uit zoals u gewend bent het alarm uit te schakelen, met uw code, pasje of keytag.  Als uw inbraakinstallatie is aangesloten op een meldkamer dan moet u het alarm ook afmelden bij uw meldkamer.

  • Wat moet ik doen als het inbraaksysteem een storing aangeeft?

    Bij een storing in het inbraakalarm gaat het bediendeel piepen en zal er een storingsledje gaan branden. U kunt het piepen stoppen door uit te schakelen zoals u gewend bent.   Lees op het bediendeel af wat voor storing u heeft. Probeer een storing zoals stroomuitval of een doormeldstoring eerst zelf op te lossen, heeft u een sabotage melding dan kunt u zelf niet veel doen, hiervoor kunt u contact met onze serviceafdeling opnemen om de opties door te nemen.

  • Wat moet ik doen bij een storing in de doormelding?

    Voor een doormeldstoring of internetstoring kunt u het beste eerst nagaan of uw internetverbinding nog aanwezig is, overleg eventueel met uw ict. Is u internetverbinding gewoon aanwezig maar heeft u nog steeds een storing aan uw alarm dan kunt u contact met onze serviceafdeling opnemen om de opties door te nemen.

  • Wat gebeurt er bij stroomuitval?

    Bij een stroomuitval zal de noodstroom accu uw inbraakinstallatie in bedrijf houden. Het systeem zal wel gaan piepen om aan te geven dat de er een storing is. U kunt het piepen stoppen door uit te schakelen zoals u gewend bent.  Als uw systeem goed onderhouden wordt, kan uw systeem ten minste 12 uur op noodstroom blijven werken. Zorg ervoor dat de stroomtoevoer zo snel mogelijk hersteld wordt. Heeft u meer stroomuitval in uw pand laat dan een elektricien dit probleem oplossen.  Als de stroomuitval langer dan 12 uur gaat duren of als alleen de inbraakinstallatie een stroomstoring heeft adviseren wij om contact met onze serviceafdeling op te nemen om de opties door te nemen.

Brandbeveiliging

  • Wat te doen als het brandalarm afgaat?

    Zorg ervoor dat u weet hoe uw brandmeldinstallatie werkt. Dit voorkomt paniek en stress als het brandalarm echt afgaat. Elke organisatie met een brandmeldinstallatie hoort een beheerder te hebben aangesteld die weet hoe de brandmeldinstallatie werkt. Als u een beheerder wilt laten opleiden kunt u contact met ons opnemen (Gecertificeerd beheerder – Wardenburg).

    Als het brandalarm afgaat dan moet u direct uitzoeken wat er aan de hand is.  Afhankelijk van de functie en ontwerp van uw pand kan het brandalarm op diverse manieren worden gemeld. In elk geval gaat de brandmeldcentrale piepen en is op de brandmeldcentrale zichtbaar waar de melding vandaan komt. Ga altijd op zoek naar de oorzaak van de melding. Als er daadwerkelijk brand is moet u direct ontruimen en 112 bellen. Ook als uw brandmeldinstallatie een automatische doormelding heeft is het belangrijk direct 112 te bellen om zo de brandweer van belangrijke informatie te voorzien.

    Na afhandeling van het alarm moet de brandmeldcentrale gereset worden, bij voorkeur door de beheerder. Ook moet de oorzaak van het alarm in het logboek worden vastgelegd.

  • Hoe reset ik de handbrandmelder?

    Gebruik de testsleutel die bij de handmelders hoort. Afhankelijk van de uitvoering kunt u door te draaien of te drukken de handmelder herstellen. In oudere handmelders kunnen nog echte glasplaatjes zitten deze moeten na gebruik worden vervangen.  Pas als de handmelder hersteld is kunt de brandmeldcentrale herstellen. Noteer in het logboek waardoor de handmelder in alarm is gekomen.

  • Wat moet ik doen als het brandmeldsysteem een storing aangeeft?

    Ook nu is het belangrijk direct actie te ondernemen. Op de brandmeldcentrale is zichtbaar wat voor storing er is.  Als het systeem een locatie aangeeft waar de storing zit, ga dan kijken wat er aan de hand is. Informeer uw beheerder van de brandmeldinstallatie, deze beheerder is opgeleid om eventueel kleine storingen op te lossen. Als de beheerder er niet uitkomt kan de beheerder contact met onze serviceafdeling opnemen om de opties door te nemen.  Ook nu is het belangrijk om de storing en de oplossing in het logboek vast te leggen.

Neem contact op

Algemeen

Bel het nummer hieronder voor contact met onze collega’s. Bereikbaar ma/vrij 8:00 - 17:00

Technische dienst

Neem contact op met onze specialisten.

Teamviewer

Wil je op afstand geholpen worden door één van onze collega’s dan kan dat.