Kolham
0598 397 497
Almelo
0546 866 664

Artikelen - Veelgestelde vragen

Hoe zeg ik mijn meldkamer- en/of onderhoudscontract op?

Misschien is er iets veranderd in uw situatie, of misschien bent u ergens ontevreden over. Hoe dan ook, we willen graag van u horen wat de reden van opzegging is. Daarom vragen wij u altijd contact met ons op te nemen. Wilt u na ons contact alsnog opzeggen? Dan zijn wij uw opzegging schriftelijk nodig. Dit kan per brief naar ons postadres of per e-mail naar onderhoud@wardenburg.nl. Let op, het beëindigen van uw abonnement(en) heeft ook gevolgen voor uw beveiligingscertificaat. Deze komt ook per einddatum abonnement te vervallen. Tevens kan het beëindigen van uw abonnement(en) gevolgen hebben voor uw verzekeringspolis. Het kan voorkomen dat u niet meer voldoet aan de gestelde voorwaarden, waardoor bij calamiteiten de verzekeringsmaatschappij niet hoeft uit te keren. Wij raden u dan ook aan hierover contact op te nemen met uw verzekeringsmaatschappij. Ook heeft u te maken met een opzegtermijn. Welk termijn dit is, wordt aangegeven in uw huidige contract. Heeft u nog meer vragen? Neem gerust contact met ons op!

Waarom is Wardenburg Beveiliging & Telecom de beste beveiliger?

U overweegt een beveiligingssysteem aan te schaffen waar u minimaal 10 jaar dag en nacht op wilt vertrouwen. U zoekt dus geen eendagsvlieg. Wij beveiligen al vanaf begin jaren ‘80 en hebben een goede naam opgebouwd. We adviseren u niet alleen uitgebreid bij de aanschaf, maar ook in jaren erna bent u verzekerd van onze professionaliteit en onze 24/7 service. We staan altijd voor u klaar.

De voorgestelde onderhoudsdatum komt niet goed uit. Kan ik de afspraak verzetten?

Een afspraak verzetten kan altijd. Neem gerust contact met ons op. Dit kan per email naar onderhoud@wardenburg.nl of via 0598 – 397 497 optie 2.

Jullie sturen een datum door om onderhoud uit te voeren, maar geen tijdstip. Hoe laat komt de monteur?

Alleen de eerste afspraak om 8.00 uur ’s morgens staat vast. Daarna kan de planning uitlopen, daarom maken we nooit vaste afspraken. Uiteraard kunnen we wel een indicatie geven (ochtend/middag) of vragen we of de monteur u belt voordat hij naar u toe gaat. Als u een indicatie wilt of een belletje van te voren, vernemen wij dit uiteraard graag van u.

Eén code of sleutel voor al mijn systemen. Kan dat?

Jazeker! Wij streven ernaar dat u met dezelfde code (of sleutel, of pasje) al uw systemen kunt bedienen. Zo opent u met één pasje de slagboom, daarna de deur, en zet u het alarm af en opent u uw kluis. Maar ook uw verlichting, kantine-afrekensysteem, kopieerapparaat, werktijdregistratie, orderregistratie, en aanwezigheidsregistratie zijn met dezelfde pas te bedienen. Heel eenvoudig!

Ik vind die codes zo ingewikkeld. Kan dat anders?

Een elektronisch beveiligingssysteem moet in de eerste plaats eenvoudig te bedienen zijn. Voor elke gebruiker zijn er oplossingen op maat. Met een draadloze sleutel hoeft u bijvoorbeeld geen code te onthouden. Maar natuurlijk zijn er ook andere oplossingen, waardoor de bediening voor u eenvoudiger wordt. Wij adviseren u graag.

Gaan internetbellen en alarmering samen?

Multimediadiensten, zoals (digitale) televisie en internet worden steeds vaker via één internetverbinding aangeboden, maar de techniek van deze diensten blijkt niet altijd te voldoen aan de eisen die gesteld worden aan de betrouwbaarheid van alarmdoormelding (alarmsystemen AL1 en AL2) aan een Particuliere Alarmcentrale (PAC) en alarmopvolging. Doormelding naar de alarmcentrale is via een internetverbinding helaas dus niet altijd betrouwbaar.

Wat gebeurt er als het alarm afgaat?

Het alarmsysteem schakelt meestal door naar een meldkamer. Daar geven mensen 24 uur per dag meldingen door aan politie, particuliere bewakingsdiensten of aan buren, vrienden of familieleden. Zo is een snelle opvolging gegarandeerd!

Kan ik ook buiten kantooruren rekenen op een optimale beveiliging?

Onze servicedienst staat 24/7 voor u klaar, dus ook buiten kantooruren.

Ik wil een nieuw pand bouwen. Wanneer moet ik contact met jullie opnemen?

Zodra de tekeningen definitief zijn, adviseren we u om contact met ons op te nemen. Zo kunnen we samen met u in een vroeg stadium tot een goed ontwerp komen. Ook werken we graag met uw elektro-installateur of bouwkundig aannemer samen. Dat werkt efficiënt en bespaart u dus kosten.